onsdag 8 juli 2009

Snart semester!

Ja, bara två dagar jobb kvar sen fyra härliga veckors semester! Första gången jag har fyra veckor i streck....

Plattläggningen som var tänkt att starta på semestern är på sluttampen nu, och vi e supernöjda, för det får man väl vara =) Bilder kommer till helgen! Just nu är jag trött på plattorna, efter en klämd tå o en 80-kilos block i knät ikväll är jag öm överallt....som tur var höll Patrik fortfarande i det stora blocket när jag snubbla på pallen....tån klämde jag 1 minut senare på säckakärran....

Efter mycket slit längtar man till helgen o gärna värme & sol. Förra helgen njöt vi bla av hemgjord italiensk glass, och tapas, inte på samma gång dock....

Glassen var fantastisk och hur enkel som helst att fixa

Mascarponeglass med röda bär

100 gr hallon
100 gr jordgubbar
1,5 dl socker
250 gr mascarpone
150 gr naturell yoghurd 3%
Mixa hallon o jordgubbar med socker till en puré
Blanda i mascarpone och yoghurt och mixa till en glasscreme
Kör i glassmaskin alternativt ställ in i frys och rör om en gång i timmen tills glassen känns smidig och fast.

Jag hade bara hallon hemma, och vaniljyoghurt, sen snåla jag med bara hälften av sockret, och glassmaskinen slängde jag när vi flytta, så jag rörde en gång i timmen o efter fem timmar var den perfekt.... som ni ser ;) Serverades i de bästaste skålar jag haft, jelly bean....


Tapas ja, gott med lite småplock en fredagkväll efter jobbet, lägg sedan till en ljummen sommarkväll, rosévin och en härlig loungegrupp och det kan inte bli bättre! Sen kom myggen o vi gick in....haha



Sovdax, och förhoppningsvis ett par kapitel i "Snabba Cash" av Jens Lapidus....

1 kommentar:

  1. LEDlampor säger du, tack för tipset!!! =)
    Ja man blir ju helt knäpp! Igår fick vi även gå in i huset! Ååhhh, det kommer bli såå bra! =)
    Hoppas du får en trevlig helg, och lycka till med stenläggningen!
    Kram Anna

    SvaraRadera